poniedziałek, 10 lutego 2014

Persony

Persona to bardzo przydatne narzędzie przy projektowaniu usług. Można powiedzieć, że jest czymś zbliżonym do krótkiego, fikcyjnego życiorysu potencjalnego użytkownika. Badając osoby reprezentujące grupę docelową, wyciąga się ważne informacje dotyczące jej upodobań, zachowań i relacji z usługą i na tej podstawie tworzy się obraz pojedynczej persony. Na ogół przygotowuje się więcej niż jedną personę, tak aby uzyskać np. wizerunek standardowego użytkownika (stanowiącego uśrednienie zachowań badanej grupy), użytkownika niestandardowego (prezentującego skrajne zachowania podczas korzystania z tą konkretną usługą albo podobną) czy użytkownika, który miał już jakieś doświadczenia z usługą lub takiego, który jeszcze nie miał żadnych.

Poniżej persona doświadczonego i niedoświadczonego użytkownika usługi stworzona na podstawie ankiet i wywiadów pogłębionych:


Doświadczony użytkownik:





Niedoświadczony użytkownik:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz