środa, 5 lutego 2014

Opracowane wyniki ankiety

Badania sondażowe miały na celu zbadanie poziomu wiedzy na temat gier miejskich i questingu, posiadanej przez rodziców i dziadków dzieci w wieku do 12 lat i gotowości do wzięcia udziału w grze miejskiej, a także pomóc w dokładnym zdefiniowaniu grupy docelowej usługi Misja Legenda. Wyniki ankiety miały także wykazać jaką odległość rodzice/dziadkowie są skłonni przejechać z dziećmi/wnukami, aby zagrać w grę miejską. Badanie było prowadzona równolegle w postaci bezpośrednich wywiadów ankieterskich podczas, których zadawane były pytania dodatkowe (wywiady pogłębione) oraz w formie internetowego kwestionariusza.

W badaniu wzięło udział 100 ankietowanych (50 kobiet i 50 mężczyzn) w wieku powyżej 15 lat, z czego 73% stanowili ankietowani w przedziale wiekowym 21-40 lat. Przeważały osoby z wykształceniem wyższym (65%) oraz średnim (30%), mieszkające w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców (jedynie 8 ankietowanych to mieszkańcy miast poniżej 10 tys. mieszkańców lub wsi).




Powyższe wyniki pokazują, że gry terenowe, miejskie oraz questing, cieszą się zainteresowaniem rodziców oraz ich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zdecydowana większość ankietowanych nie tylko zetknęła się z terminem gry terenowej czy miejskiej, ale również w nią grała. Sytuacja nieco gorzej wygląda w odniesieniu do questingu – 21% ankietowanych wiedziało co to takiego, a jedynie 9% grało w jakąś questingową grę. Mimo, że aż 63% dzieci ankietowanych nie grało nigdy w żadną tego typu grę (29% dzieci grało samo, a 16% wraz z rodzicem), to aż  95% ankietowanych chciałoby zagrać razem ze swoim dzieckiem. Przewaga ankietowanych byłaby skłonna przebyć odległość między 10-30 km żeby zagrać (zarówno 33% do 10 km, jak i 33% do 30 km), a 26% ankietowanych stwierdziło, iż odległość nie ma dla nich znaczenia, pod warunkiem, że gra byłaby tego wystarczająco interesująca.  

Przeprowadzone badania pozwoliły zawęzić grupę docelową do prezentowany poniżej oraz stworzyć persony – obraz potencjalnych użytkowników.

Grupa docelowa:
Płeć: kobiety i mężczyźni
Wiek: 20-40 lat
Wykształcenie: wyższe
Miejsce zamieszkania: miasto pow. 10 tys. mieszkańców
Ilość dzieci: 1-3
Wiek dzieci: 4-12 lat
Cechy osobowości: osoby aktywne, otwarte na świat, poszukujące nowych doświadczeń, lubiące spędzać czas ze swoimi dziećmi i na świeżym powietrzu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz